Brak danych
parametry Szerokość [mm]: 89,7 Wysokość [mm]: 70,2 Grubość [mm]: 17,5 Styk ostrzegawczy o zużyciu: przygotowany dla wskaźnika zużycia, bez styku zużycia System hamulcowy: ATE Oznaczenie kontrolne:...
Z przykrością informujemy, że w żadnym sklepie będącym w bazie nie znaleźliśmy powyższego produktu. Baza sklepów ciągle się rozwija, zapraszamy za kilka dni.
Klocki hamulcowe są jednym z najważniejszych komponentów układu hamulcowego pojazdu. Wraz z tarczami hamulcowymi pozwalają ograniczyć szybkość samochodu albo kompletnie go zatrzymać. Na trwałość klocków ma wpływ dużo czynników, takich jak jakość klocków, jakość tarcz hamulcowych, sposób eksploatacji samochodu (czy jeździmy spokojnie czy zadziornie),, a także miejsce eksploatacji. Klocek hamulcowy spełnia swoją funkcję tylko wtedy, gdy warstwa cierna ma odpowiednią grubość i odpowiednią strukturę (nie jest popękana, nie odkleja się od płytki klocka). Zaleca się podmianę klocków po przejechaniu 30 tys. Km. Warto jednak sprawdzić ich stan po przejechaniu 10-15 tys. Km. Objawy zużycia klocków hamulcowych: - wydłużona droga hamowania, - powstawanie standardowego hałasu, - odczuwanie przez kierowcę wibracji na kierownicy w trakcie hamowania. Po wymianie klocków należy zwrócić uwagę na proces docierania klocka hamulcowego, na który potrzeba czasu. Do uzyskania pełnej produktywności nowo zamontowane części potrzebują nawet 300 kilometrów. Najlepiej dotrzeć klocki podczas jazdy miejskiej w warunkach normalnej eksploatacji, starając się przy tym unikać jazdy z obfitym obciążeniem, gwałtownych hamowań przy pokaźniejszych prędkościach, a także jazdy głównie sportowej.
O marce ATEATE to ponad 100 lat doświadczenia: firma ATE jest jedną z najstarszych i odnoszących największe sukcesy marek na rynku hamulców. Producent ATE została założona przez Alfreda Tevesa, który w 1906 r. Stworzył sieć dealerską akcesoriów samochodowych, a trzy lata później wspólnie z inżynierem Matthäusem Braunem założył fabrykę chłodnic. Ich produkty wybrało do pierwszego montażu wielu producentów samochodów z tamtych lat. Kolejny z otwartych poprzez niego zakładów produkcyjnych stwarzał pierścienie tłokowe i układy hamulcowe. W 1921 r. Przedsiębiorstwo Tevesa przyjęło znaną po dziś dzień nazwę ATE.