Brak danych
parametry Szerokość [mm]: 146,7 Wysokość [mm]: 63,8 Grubość [mm]: 16,5 Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z podkładką wytłumiającą Styk ostrzegawczy o zużyciu: z akustycznym...
Z przykrością informujemy, że w żadnym sklepie będącym w bazie nie znaleźliśmy powyższego produktu. Baza sklepów ciągle się rozwija, zapraszamy za kilka dni.
Klocki hamulcowe są jednym z najważniejszych składników układu hamulcowego pojazdu. Wraz z tarczami hamulcowymi pozwalają obniżyć szybkość samochodu albo całkowicie go zatrzymać. Na odporność klocków ma wpływ niemało czynników, takich jak jakość klocków, jakość tarcz hamulcowych, sposób eksploatacji samochodu (czy jeździmy spokojnie czy zadziornie), i miejsce eksploatacji. Klocek hamulcowy spełnia swoją funkcję tylko wtedy, gdy powłoka cierna ma odpowiednią grubość i odpowiednią strukturę (nie jest popękana, nie odkleja się od płytki klocka). Zaleca się podmianę klocków po przejechaniu 30 tys. Km. Warto jednak sprawdzić ich stan po przejechaniu 10-15 tys. Km. Objawy zużycia klocków hamulcowych: - wydłużona droga hamowania, - powstawanie specyficznego hałasu, - odczuwanie przez kierowcę wibracji na kierownicy podczas hamowania. Po wymianie klocków należy zwrócić uwagę na cykl docierania klocka hamulcowego, na który potrzeba czasu. Do uzyskania pełnej skuteczności nowo zamontowane części potrzebują choćby 300 kilometrów. Najlepiej dotrzeć klocki podczas jazdy miejskiej w warunkach normalnej eksploatacji, starając się przy tym unikać jazdy z znacznym obciążeniem, gwałtownych hamowań przy większych prędkościach i jazdy z reguły sportowej.
O marce ATEATE to ponad 100 lat doświadczenia: marka ATE jest jedną z najstarszych i odnoszących największe sukcesy marek na rynku hamulców. Producent ATE została założona przez Alfreda Tevesa, który w 1906 r. Stworzył sieć dealerską akcesoriów samochodowych, a trzy lata później wspólnie z inżynierem Matthäusem Braunem założył fabrykę chłodnic. Ich produkty wybrało do pierwszego konstrukcji wielu producentów samochodów z tamtych lat. Kolejny z otwartych poprzez niego zakładów produkcyjnych wytwarzał pierścienie tłokowe i układy hamulcowe. W 1921 r. Przedsiębiorstwo Tevesa przyjęło znaną po dziś dzień nazwę ATE.