HANKOOK Ventus S1 evo3 K127C to opona letnia klasy medium, określana mianem "opony wyczynowej", która oferuje stosowne osiągi dla pojazdów typu SUV/Crossover, a także wzorowe zachowanie i pełne bezpieczeństwo na mokrych nawierzchniach. Asymetryczny wzór rzeźby bieżnika, zaopatrzony w liczne innowacje techniczne, odpowiada na zapotrzebowania pojazdów premium o obszerniejszej masie, które poruszają się w dynamiczny sposób w obszerniejszych zakresach szybkości. Poszerzenie strefy barkowej, a także bloków barkowych wpłynęło na zwiększenie powierzchni kontaktu opony z nawierzchnią podczas pokonywania zakrętów. Umocnione opasanie na bazie drutu stalowego jeszcze lepiej pochłania energię pochodzącą od uderzeń związanych z nierównościami drogowymi i maksymalizuje kontakt w płaskich częściach bieżnika. Udoskonalona budowa klocków wewnętrznych pomaga wspierać stabilność toru jazdy oraz równomierne rozłożenie nacisku, który jest wywierany poprzez auta typu SUV, jeszcze te o większej masie użytkowej. Dzięki tym cechom efektywność jezdna na suchych nawierzchniach poprawiła się o 6% (w stosunku do poprzednich modeli, asygnowanych do tej gamy pojazdów). Technika podwójnych bloków wewnętrznych i poszerzone kanały obwodowe zwiększają skuteczność odprowadzania wody z bieżnika, co powiększa właściwości jezdne i wydajność hamowania na mokrych nawierzchniach, dbając w ten sposób o bezpieczeństwo w niesprzyjających warunkach pogodowych. Dzięki zaimplementowaniu zazębiających się rowków zewnętrznych możliwa była poprawa zachowania na mokrych drogach bez konieczności pogarszania parametrów prowadzenia na suchych podłożach. Faktura ściany bocznej o niewielkich krawędziach wierzchołkowych ulepszoną cyrkulację termiczną, co broni przed nadmiernym rozpraszaniem energii poprzez oponę i pomaga obniżyć opory toczenia. Wzorowanie pomaga też lepiej tłumić szum, powstały podczas jazdy, dzięki czemu poprawie ulega na dodatek komfort akustyczny podróży. Model HANKOOK Ventus S1 evo3 K127C zaopatrzony został w technologię runflat - HRS, która zezwala na kontynuowanie jazdy po przebiciu opony i utracie w niej ciśnienia. (jazda awaryjna do najbliższego warsztatu, maksymalnie 80 km/h na dystansie 80 km)