technologia Track Longevity 2.0®
- Wolniejsze tempo zużycia zewnętrznego barku
- Zewnętrzne barki usztywnione specjalną mieszanką gumy o wysokiej niepodatności na ścieranie
- Dla pokaźniejszej wytrzymałości i trwałości na torze
technika dwóch mieszanek Bi-Compound
- Rozmieszczenie dwóch najróżniejszych mieszanek na zewnętrznej i wewnętrznej stronie bieżnika
- Strona zewnętrzna: elastomer z solidnych łańcuchów molekularnych gwarantujący dużą przyczepność, nad wyraz w ciasnych zakrętach
- Strona wewnętrzna: sztywniejszy elastomer zapewniający staranne kierowanie pojazdem i kontrolę toru jazdy
Bieżnik głębszy od bieżników opon gamy Cup poprzednich generacji
- Bieżnik głębszy o +20%(2)
- Przyczepność na MOKREJ nawierzchni: Przesunięcie granicy aquaplaningu i większe bezpieczeństwo na MOKREJ nawierzchni
dane PRAWNE
(1) w porównaniu do opony poprzedniej generacji MICHELIN Pilot Sport Cup+. Na podstawie wyników testów wewnętrznych przeprowadzonych na torze Jerez w 2013 r. Na oponach w wymiarze 235/35 ZR 19 zamontowanych na Porsche GT3 997.
(2) Test przeprowadzony na oponach MICHELIN Pilot Sport Cup (1. Generacji), MICHELIN Pilot Sport Cup+ (2. Generacji) i MICHELIN Pilot Sport Cup 2 w rozmiarze 235/35 ZR 19 z ciśnieniem 2,3 bara (33 psi), na warstwie 3 mm wody, w temperaturze 26°C, przy prędkości 80 km/h i 110 km/h. Test wewnętrzny przeprowadzony w Centrum technologicznym Michelin w Ladoux w 2013 r.
Opona MICHELIN Pilot Sport CUP 2 jest oponą na tor wyścigowy (typu semi-slick), która spełnia oczekiwania prawne dopuszczające ją do stosowania na drogach publicznych.
Opona została specjalnie zoptymalizowana pod kątem stosowania na suchym torze. Podczas jazdy po mokrej nawierzchni toru lub drogi, gdzie występuje ryzyko wystąpienia aquaplaningu, należy odpowiednio do panujących warunków przypasować fason jazdy przez zmniejszenie prędkości i pozostawienie włączonych systemów bezpieczeństwa.
W celu zapewnienia właściwej kierowalności pojazdu na torze i drodze, stanowczo zaleca się montaż kompletu 4 opon MICHELIN Pilot Sport Cup.
Zalecenia przed jazdą na torze
o przejrzyj stan opon, nad wyraz pod kątem zużycia i uszkodzeń
o Stopniowo rozgrzej opony do adekwatnej temperatury, pokonując kilka okrążeń z umiarkowaną szybkością
Po jeździe na torze i przed powrotem na drogę
• za każdym razem sprawdzaj stan opon,mieć pewność, że ich używanie na drodze jest bezpieczne i zgodne z obowiązującymi przepisami prawa o ruchu drogowym
• Przed regulacją ciśnienia odczekaj do ostygnięcia opon
• dopasuj ciśnienie w zimnych oponach zgodnie z zaleceniami producenta pojazdu
• Upewnij się, że układy bezpieczeństwa, wspomagania kierownicy i monitorowania ciśnienia w oponach są włączone
ZALECENIA DOTYCZĄCE CIŚNIENIA W OPONACH
Ciśnienie do jazdy na torze dla większości samochodów*
Zimne opony
• Napompuj opony MICHELIN Pilot Sport Cup 2 na przedniej i tylnej osi do ciśnienia od 1,7 bara (24 psi) do 1,8 bara (26 psi)
• Nie wolno jeździć na oponach z ciśnieniem poniżej 1,5 bara (22 psi)
Gorące opony
• optymalne ciśnienie robocze opon MICHELIN Pilot Sport Cup 2 na przedniej i tylnej osi wynosi od 2,3 bara (33 psi) do 2,5 bara (36 psi)
• Nie wolno jeździć na rozgrzanych oponach z ciśnieniem poniżej 2,0 bara (29 psi)
wykorzystywanie drogowe
• Należy dostosować wartość ciśnienia w zimnych oponach do zaleceń producenta samochodu
* Niniejsze dane odnoszą się do większości samochodów w głównej mierze użytkowanych na torach wyścigowych, m.in. Audi R8, BMW M3 E90 / E46 / F80, Porsche GT3 / GT3 RS / 911 Carrera / Boxster / Cayman, Renault Megane RS, Subaru Impreza / WRX / BRZ
w sytuacji innych marek samochodów, w szczególności pojazdów o większej masie, lub w celu zasięgnięcia bardziej szczegółowych informacji prosimy o odwiedzenie strony www.michelin.pl
UWAGA!
• Jeżeli opony MICHELIN Pilot Sport Cup 2 nie będą stosowane poprzez dłuższy czas, należy je zdjąć z pojazdu (wraz z kołem) i na czas przechowania zniżyć wartość ciśnienia o połowę.
• Opony należy przechowywać w czystym i suchym pomieszczeniu, z dala od bezpośredniego światła słonecznego, w temperaturze powyżej 0°C (32°F) lub zgodnie z zaleceniami zawartymi w dokumentacji technicznej opon albo zamieszczonymi na stronie internetowej Michelin.
• Nie wolno używać, przechowywać ani przenosić opon MICHELIN Pilot Sport Cup 2 w temperaturze otoczenia poniżej -10°C (14°F).
• W niskiej temperaturze mieszanka gumy może ulec spękaniu a części opon mogą ulec zniszczeniu, co może prowadzić do obniżenia ogólnych osiągów opon.
• Nie wolno używać opon z widocznym spękaniem, pęknięciami lub uszkodzeniami boków lub bieżnika. W razie jakichkolwiek wątpliwości należy skontaktować się z przedstawicielem technologicznym-handlowo Michelin.
• podczas intensywnej i długotrwałej jazdy na torze opona i karkas mogą ulec uszkodzeniu na skutek regularnego najeżdżania opony na krawędzie łączeń poszczególnych odcinków toru.
• w sytuacji długofalowego najeżdżania na krawędzie lub przełomy (albo wypadnięcia z toru) zaleca się sprawdzenie stanu wnętrza opon. W tym celu konieczny jest demontaż opon z felgi i zlecenie specjaliście sprawdzenia ich stanu pod kątem ewentualnych uszkodzeń na zewnątrz i we wnętrzu.
• Każdorazowo po zjeździe pojazdu do boksu i przed powrotem na tor zaleca się przeprowadzenie wizualnej kontroli stanu opon.
źródło: https://www.michelin.pl