Brak danych
cechy Średnica [mm]: 180 Szerokość [mm]: 32 Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z cylinderkiem hamulcowym, z elementem nastawczym otwór Ø [mm]: 20,64 Sposób konstrukcji: montowany...
Z przykrością informujemy, że w żadnym sklepie będącym w bazie nie znaleźliśmy powyższego produktu. Baza sklepów ciągle się rozwija, zapraszamy za kilka dni.
konstrukcja zależy od typu hamulców, ponieważ wyróżniamy aż 3 możliwości. Układ Simplex – to układ najprostszy z jednym cylinderkiem hamulcowym z dwoma tłoczkami, które napierają na jeden koniec szczęk hamulcowych, natomiast ich drugi koniec zamocowany jest na stałych sworzniach. W tej konstrukcji szczęki hamują najpierw górną częścią, potem dolną więc zużywają się nierównomiernie. Na dodatek na szczękę współbieżną i przeciwbieżną działają inne siły, co sprawia ich teoretycznie różnorodne zużycie. Układ Duplex – to układ z dwoma cylinderkami hamulcowymi, lecz z pojedynczymi tłoczkami. Jeden z nich znajduje się na górze, drugi na dole i każdy odpowiada za nacisk na jeden z końców jednej szczęki. Drugi koniec szczęk jest zamocowany na stałym sworzniu. W tym przypadku mamy do czynienia z dwiema szczękami współbieżnymi, więc zużywają się one w jednakowym tempie. Wadą układu Duplex jest nierównomierne zużycie całej powierzchni każdej ze szczęk. Układ samowzmacniający – to najpowszechniej wykorzystywana odmiana hamulca bębnowego, ponieważ jest najskuteczniejsza. Tu mamy jeden cylinderek hamulcowy z dwoma tłoczkami działający identycznie jak w układzie Simplex, ale szczęki na drugim końcu nie są zamocowane na stałe na sworzniach, ale pływająco, połączone specjalnym łącznikiem. Dzięki czemu szczęka współbieżna podczas hamowania odpycha od siebie szczękę przeciwbieżną, co powoduje, że w przeciwieństwie do układu Simplex obie szczeki działają na powierzchnię roboczą bębna z niemal taką samą siłą, a zaletą w stosunku do układu Duplex, szczęki zużywają się prawie równomiernie.
O marce SZCZĘKI HAMULCOWE TEXTARNiemiecka firma TEXTAR specjalizuje się w produkcji najwyższej jakości składników układu hamulcowego. Ponad 100 lat działalności w branży pozwoliło zbudować i umocnić swoją pozycję na rynku części zamiennych. Około 70% samochodów użytkowych wyekwipowanych w hamulce bębnowe i ponad 50% samochodów zaopatrzonych w hamulce tarczowe opuszcza linie produkcyjne z zamontowanymi elementami ciernymi TEXTAR. Klocki, tarcze, szczęki i bębny hamulcowe na pierwszy montaż stosują tak uznane firmy jak BMW czy Volkswagen. Na szczególną uwagę zasługują wytwarzane przez TEXTAR klocki hamulcowe EPAD, w których została zaimplementowana najnowocześniejsza technologia cierna i jedyna w swoim typu mieszanka materiałów ciernych. Dzięki czemu felgi aluminiowe i chromowane pozostają czyste i świetnie lśniące poprzez bardzo długi czas. Klocki hamulcowe TEXTAR EPAD proponują maksymalny komfort hamowania. Oznacza to mniejsze ścieranie i niepokaźne odgłosy. A co za tym idzie – pokaźniejszą radość z jazdy. Dzięki przemyślanemu ścięciu klocka czas docierania jest szczególnie krótki. Wszystkimi zaletami można się cieszyć praktycznie od razu po zamontowaniu. Marka jest częścią grupy TMD Friction mającą swoje zakłady produkcyjne i filie na pięciu kontynentach. Przedsiębiorstwo jest znane i uwielbiane na całym świecie za wysoką jakość, bezpieczeństwo i maksymalny komfort hamowania. Wśród produktów TEXTAR występują także płyny hamulcowe, środki czyszczące do hamulców i mistrzowskie smary.