Brak danych
atrybuty Średnica [mm]: 200 Szerokość [mm]: 45 Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z cylinderkiem hamulcowym, z elementem nastawczym otwór Ø [mm]: 19,05 Sposób konstrukcji: montowany...
Z przykrością informujemy, że w żadnym sklepie będącym w bazie nie znaleźliśmy powyższego produktu. Baza sklepów ciągle się rozwija, zapraszamy za kilka dni.
konstrukcja zależy od typu hamulców, ponieważ wyróżniamy aż 3 możliwości. Układ Simplex – to układ najprostszy z jednym cylinderkiem hamulcowym z dwoma tłoczkami, które napierają na jeden koniec szczęk hamulcowych, natomiast ich drugi koniec zamocowany jest na stałych sworzniach. W tej konstrukcji szczęki hamują najpierw górną częścią, potem dolną więc zużywają się nierównomiernie. Dodatkowo na szczękę współbieżną i przeciwbieżną działają inne siły, co powoduje ich teoretycznie różnorodne zużycie. Układ Duplex – to układ z dwoma cylinderkami hamulcowymi, ale z pojedynczymi tłoczkami. Jeden z nich znajduje się na górze, drugi na dole i każdy odpowiada za nacisk na jeden z końców jednej szczęki. Drugi koniec szczęk jest zamocowany na stałym sworzniu. W tym przypadku mamy do czynienia z dwiema szczękami współbieżnymi, więc zużywają się one w jednolitym tempie. Wadą układu Duplex jest nierównomierne zużycie całej powierzchni każdej ze szczęk. Układ samowzmacniający – to najpowszechniej używana odmiana hamulca bębnowego, ponieważ jest najskuteczniejsza. Tu mamy jeden cylinderek hamulcowy z dwoma tłoczkami działający identycznie jak w układzie Simplex, lecz szczęki na drugim końcu nie są zamocowane na stałe na sworzniach, ale pływająco, połączone specjalnym łącznikiem. Dzięki czemu szczęka współbieżna podczas hamowania odpycha od siebie szczękę przeciwbieżną, co powoduje, iż w przeciwieństwie do układu Simplex obie szczeki działają na powierzchnię roboczą bębna z niemal taką samą siłą, a zaletą w stosunku do układu Duplex, szczęki zużywają się prawie równomiernie.
O marce SZCZĘKI HAMULCOWE TEXTARNiemiecka producent TEXTAR specjalizuje się w produkcji najwyższej jakości elementów układu hamulcowego. Ponad 100 lat działalności w branży pozwoliło zbudować i umocnić swoją pozycję na rynku części zamiennych. Około 70% samochodów użytkowych wyekwipowanych w hamulce bębnowe i ponad 50% samochodów zaopatrzonych w hamulce tarczowe opuszcza linie produkcyjne z zamontowanymi elementami ciernymi TEXTAR. Klocki, tarcze, szczęki i bębny hamulcowe na pierwszy montaż stosują tak uznane marki jak BMW czy Volkswagen. Na szczególną uwagę zasługują produkowane poprzez TEXTAR klocki hamulcowe EPAD, w których została zastosowana najnowocześniejsza technologia cierna i jedyna w swym rodzaju mieszanka materiałów ciernych. Dzięki temu felgi aluminiowe i chromowane pozostają czyste i nieprzeciętnie połyskujące poprzez bardzo długi czas. Klocki hamulcowe TEXTAR EPAD proponują maksymalny komfort hamowania. Oznacza to mniejsze ścieranie i znikome odgłosy. A co z tego wynika – obszerniejszą radość z jazdy. Dzięki przemyślanemu ścięciu klocka czas docierania jest niezwykle niedługi. Wszystkimi zaletami można się radować praktycznie od razu po zamontowaniu. Firma jest częścią grupy TMD Friction mającą swoje zakłady produkcyjne i filie na pięciu kontynentach. Przedsiębiorstwo jest znane i renomowane na całym świecie za wysoką jakość, bezpieczeństwo i maksymalny komfort hamowania. Wśród produktów TEXTAR występują także płyny hamulcowe, środki czyszczące do hamulców i profesjonalne smary.