Brak danych
atrybuty Średnica [mm]: 180 Szerokość [mm]: 32 Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z cylinderkiem hamulcowym, z elementem nastawczym otwór Ø [mm]: 20,64 Sposób montażu: montowany...
Z przykrością informujemy, że w żadnym sklepie będącym w bazie nie znaleźliśmy powyższego produktu. Baza sklepów ciągle się rozwija, zapraszamy za kilka dni.
kompozycja zależy od typu hamulców, ponieważ wyróżniamy aż 3 możliwości. Układ Simplex – to układ najprostszy z jednym cylinderkiem hamulcowym z dwoma tłoczkami, które napierają na jeden koniec szczęk hamulcowych, natomiast ich drugi koniec zamocowany jest na stałych sworzniach. W tej konstrukcji szczęki hamują najpierw górną częścią, potem dolną więc zużywają się nierównomiernie. Dodatkowo na szczękę współbieżną i przeciwbieżną działają inne siły, co sprawia ich teoretycznie różnorodne zużycie. Układ Duplex – to układ z dwoma cylinderkami hamulcowymi, lecz z pojedynczymi tłoczkami. Jeden z nich znajduje się na górze, drugi na dole i każdy odpowiada za nacisk na jeden z końców jednej szczęki. Drugi koniec szczęk jest zamocowany na stałym sworzniu. W tym przypadku mamy do czynienia z dwiema szczękami współbieżnymi, więc zużywają się one w jednorodnym tempie. Wadą układu Duplex jest nierównomierne zużycie całej powierzchni każdej ze szczęk. Układ samowzmacniający – to najpowszechniej stosowana odmiana hamulca bębnowego, ponieważ jest najskuteczniejsza. Tu mamy jeden cylinderek hamulcowy z dwoma tłoczkami działający identycznie jak w układzie Simplex, ale szczęki na drugim końcu nie są zamocowane na stałe na sworzniach, lecz pływająco, połączone specjalnym łącznikiem. Dzięki czemu szczęka współbieżna w trakcie hamowania odpycha od siebie szczękę przeciwbieżną, co sprawia, że w przeciwieństwie do układu Simplex obie szczeki działają na powierzchnię roboczą bębna z niemal taką samą siłą, a zaletą w stosunku do układu Duplex, szczęki zużywają się prawie równomiernie.
O marce SZCZĘKI HAMULCOWE TEXTARNiemiecka firma TEXTAR specjalizuje się w tworzeniu najwyższej jakości części układu hamulcowego. Ponad 100 lat działalności w branży pozwoliło zbudować i umocnić swoją pozycję na rynku części zamiennych. Około 70% samochodów użytkowych wyekwipowanych w hamulce bębnowe i ponad 50% samochodów wyekwipowanych w hamulce tarczowe opuszcza linie produkcyjne z zamontowanymi elementami ciernymi TEXTAR. Klocki, tarcze, szczęki i bębny hamulcowe na pierwszy montaż stosują tak uznane marki jak BMW czy Volkswagen. Na szczególną uwagę zasługują wytworzone przez TEXTAR klocki hamulcowe EPAD, w których została zaimplementowana najnowocześniejsza technologia cierna i jedyna w swym typu mieszanka tworzyw ciernych. Dzięki temu felgi aluminiowe i chromowane pozostają czyste i świetnie połyskujące przez bardzo długi czas. Klocki hamulcowe TEXTAR EPAD oferują maksymalny komfort hamowania. Oznacza to mniejsze ścieranie i minimalne odgłosy. A co za tym idzie – większą radość z jazdy. Dzięki przemyślanemu ścięciu klocka czas docierania jest szczególnie niedługi. Wszystkimi zaletami można się cieszyć praktycznie od razu po zamontowaniu. Firma jest częścią grupy TMD Friction posiadającą swoje zakłady produkcyjne i filie na pięciu kontynentach. Przedsiębiorstwo jest znane i renomowane na całym świecie za wysoką jakość, bezpieczeństwo i maksymalny komfort hamowania. Wśród produktów TEXTAR występują także płyny hamulcowe, środki czyszczące do hamulców, a także profesjonalne smary.