Brak danych
właściwości Średnica [mm]: 254 Szerokość [mm]: 52 Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z cylinderkiem hamulcowym, z elementem nastawczym otwór Ø [mm]: 25,4 Sposób montażu: montowany...
Z przykrością informujemy, że w żadnym sklepie będącym w bazie nie znaleźliśmy powyższego produktu. Baza sklepów ciągle się rozwija, zapraszamy za kilka dni.
budowa zależy od rodzaju hamulców, ponieważ wyróżniamy aż 3 możliwości. Układ Simplex – to układ najprostszy z jednym cylinderkiem hamulcowym z dwoma tłoczkami, które napierają na jeden koniec szczęk hamulcowych, natomiast ich drugi koniec zamocowany jest na stałych sworzniach. W tej konstrukcji szczęki hamują najpierw górną częścią, potem dolną więc zużywają się nierównomiernie. Na dodatek na szczękę współbieżną i przeciwbieżną działają inne siły, co sprawia ich teoretycznie rozmaite zużycie. Układ Duplex – to układ z dwoma cylinderkami hamulcowymi, lecz z pojedynczymi tłoczkami. Jeden z nich znajduje się na górze, drugi na dole i każdy odpowiada za nacisk na jeden z końców jednej szczęki. Drugi koniec szczęk jest zamocowany na stałym sworzniu. W tym przypadku mamy do czynienia z dwiema szczękami współbieżnymi, więc zużywają się one w jednakowym tempie. Wadą układu Duplex jest nierównomierne zużycie całej powierzchni każdej ze szczęk. Układ samowzmacniający – to najpowszechniej używana odmiana hamulca bębnowego, ponieważ jest najskuteczniejsza. Tu mamy jeden cylinderek hamulcowy z dwoma tłoczkami działający identycznie jak w układzie Simplex, lecz szczęki na drugim końcu nie są zamocowane na stałe na sworzniach, ale pływająco, połączone specjalnym łącznikiem. Dzięki czemu szczęka współbieżna podczas hamowania odpycha od siebie szczękę przeciwbieżną, co sprawia, że w przeciwieństwie do układu Simplex obie szczeki działają na powierzchnię roboczą bębna z niemal taką samą siłą, a zaletą w stosunku do układu Duplex, szczęki zużywają się prawie równomiernie.
O marce SZCZĘKI HAMULCOWE TEXTARNiemiecka producent TEXTAR specjalizuje się w wytwarzaniu najwyższej jakości części układu hamulcowego. Ponad 100 lat działalności w branży pozwoliło zbudować i umocnić swoją pozycję na rynku części zamiennych. Około 70% samochodów użytkowych wyekwipowanych w hamulce bębnowe i ponad 50% samochodów wyekwipowanych w hamulce tarczowe opuszcza linie produkcyjne z zamontowanymi elementami ciernymi TEXTAR. Klocki, tarcze, szczęki oraz bębny hamulcowe na pierwszy montaż stosują tak szanowane producenta jak BMW czy Volkswagen. Na szczególną uwagę zasługują wykonane poprzez TEXTAR klocki hamulcowe EPAD, w których została zaimplementowana najnowocześniejsza technologia cierna i jedyna w swym typu mieszanka materiałów ciernych. Dzięki temu felgi aluminiowe i chromowane pozostają czyste i rewelacyjnie lśniące poprzez wyjątkowo długi czas. Klocki hamulcowe TEXTAR EPAD oferują maksymalny komfort hamowania. Oznacza to mniejsze ścieranie i niewiele znaczące odgłosy. A co z tego wynika – pokaźniejszą radość z jazdy. Dzięki przemyślanemu ścięciu klocka czas docierania jest nad wyraz krótki. Wszystkimi zaletami można się radować praktycznie od razu po zamontowaniu. Firma jest częścią grupy TMD Friction mającą swoje zakłady produkcyjne i filie na pięciu kontynentach. Przedsiębiorstwo jest znane i uznane na całym świecie za wysoką jakość, bezpieczeństwo i maksymalny komfort hamowania. Wśród produktów TEXTAR występują także płyny hamulcowe, środki czyszczące do hamulców i fachowe smary.