• TARCZA HAM ATE 24.0125-0106.1 AUDI 80 2.6 QUATTRO 92-94, 2.8 91-94 - Foto TARCZA HAM ATE 24.0125-0106.1 AUDI 80 2.6 QUATTRO 92-94, 2.8 91-94

Foto produktu

Tarcze hamulcowe

TARCZA HAM 24.0125-0106.1 AUDI 80 2.6 QUATTRO 92-94, 2.8 91-94 (ATE)

Opinie oraz recenzje

Brak danych

Istotne informacje

  • Kategoria: Motoryzacja » Tarcze hamulcowe
  • Marka: ATE
  • Dostępność produktu: Tymczasowo niedostępny
Więcej cech produktu

Informacje o produkcie

właściwości średnica zewnętrzna [mm]: 276,0 Grubość tarczy hamulcowej [mm]: 25,0 niepokaźna grubość [mm]: 23,0 typ tarczy hamulcowej: wentylowany Przetwarzanie: wysoko nawęglany Powierzchnia:...

Najlepsza cena

Brak produktu jest w sklepie Idź do sklepu Zobacz produkty podobne

Z przykrością informujemy, że w żadnym sklepie będącym w bazie nie znaleźliśmy powyższego produktu. Baza sklepów ciągle się rozwija, zapraszamy za kilka dni.

Pełny opis TARCZA HAM ATE 24.0125-0106.1 AUDI 80 2.6 QUATTRO 92-94, 2.8 91-94

właściwości
  • średnica zewnętrzna [mm]: 276,0
  • Grubość tarczy hamulcowej [mm]: 25,0
  • niepokaźna grubość [mm]: 23,0
  • wariant tarczy hamulcowej: wentylowany
  • Przetwarzanie: wysoko nawęglany
  • Powierzchnia: pokryty
  • ilość otworów: 4
  • dostępne MAPP-Code:
  • Ø rozmieszczenia otworów [mm]: 108,0
  • Wysokość [mm]: 56,5
  • Średnica otworu centrującego [mm]: 68,0
  • Średnica wewnętrzna [mm]: 135,0
  • otwór Ø [mm]: 15,4
  • Oznaczenie kontrolne: E1 90R-02C0118/0328
OpisTarcze hamulcowe samochody osobowe

Tarcze hamulcowe są elementem eksploatacyjnym, zatem kierowca powinien być przygotowany na ich terminową zamianę. Kiedy? Trudno to określić. Zależy to od typu tarcz (głównie od ich jakości), od tego, jak układa się ich współpraca z klockami, od stylu jazdy. Choćby od tego, w jakich warunkach auto jest eksploatowane. Na przykład jeśli auto jest głównie eksploatowane w mieście, tarcze zużywają się znacznie szybciej. Można przyjąć, że tarcze przeciętnej jakości, powinny przetrwać 40 tys. Km przebiegu. Tarcze hamulcowe mają zarys metalowego dysku, można choćby stwierdzić, że ze względu na uwypukloną wewnętrzną część, przypominają latający spodek. Tarcze obrabiane są na dokładnych maszynach, muszą być także produkowane ze specjalnych stopów. Wszystko przez ciężkie warunki pracy. Na skutek tarcia tarcza może rozgrzewać się do temperatury wyższej niżeli 500 st. Celsjusza. Musi znosić wyjątkowo obszerne obciążenia, poza tym musi być tez odporna na ścieranie, by nie uległa zbyt prędkiemu zużyciu. Najtańsze są tarcze monolityczne, czyli pełne. Ich wadą jest przegrzewanie się. Droższe i produktywniejsze są tarcze wentylowane. Mają one nawiercone otwory, którymi odprowadza się ciepło, powstałe w czasie hamowania. W autach sportowych stosuje się także tarcze nawiercane i nacinane, które jeszcze lepiej odprowadzają ciepło. Prawdziwą ekstraklasą wśród tarcz hamulcowych są tarcze ceramiczne. Stosuje się je w najdroższych autach sportowych i w samochodach klasy premium. Tych tarcz nie można przegrzać. Tarcza hamulcowa jest zamontowana na piaście kola. Wiruje zatem wraz z nim. Nieruchomy zacisk hamulcowy, zamontowany przy pomocy jarzma do zwrotnicy koła, utrzymuje w trafnej pozycji klocki hamulcowe. Jeden klocek znajduje się od strony nadwozia samochodu, a drugi od strony zewnętrznej. Obydwa nie dotykają tarczy w czasie pracy. Jeśli kierowca naciśnie pedał hamulca, pompa początkuje tłoczyć płyn hamulcowy pod obszernym ciśnieniem (jest ono jeszcze powiększane przez dopełniające urządzenie). Płyn wypycha tłoczek, zamontowany w zacisku. Tłoczek sprawia dociśnięcie do tarczy jednego klocka, a z drugiej strony dociska drugi. Okładziny cierne klocka trą o powierzchnię roboczą tarczy z dwóch stron (wręcz biorą ją w kleszcze), powodując zmniejszenie szybkości albo zatrzymanie samochodu, w zależności od siły nacisku na pedał.

O marce ATE

ATE to ponad 100 lat doświadczenia: marka ATE jest jedną z najstarszych i odnoszących największe sukcesy marek na rynku hamulców. Marka ATE została założona poprzez Alfreda Tevesa, który w 1906 r. Stworzył sieć dealerską akcesoriów samochodowych, a trzy lata później wspólnie z inżynierem Matthäusem Braunem założył fabrykę chłodnic. Ich produkty wybrało do pierwszego montażu wielu producentów samochodów z tamtych lat. Kolejny z otwartych przez niego zakładów produkcyjnych wytwarzał pierścienie tłokowe oraz układy hamulcowe. W 1921 r. Przedsiębiorstwo Tevesa przyjęło znaną po dziś dzień nazwę ATE.

Parametry produktu

Kategoria

Tarcze hamulcowe

Producent

ATE

Marka pojazdu

Audi

Miejsce montażu

Oś przednia

Opinia użytkowników

-

Recenzje / opinie użytkowników

Będziemy zobowiązani, jeżeli prześlesz recenzję lub opinię o produkcie TARCZA HAM ATE 24.0125-0106.1 AUDI 80 2.6 QUATTRO 92-94, 2.8 91-94. Pomóż innym użytkownikom w podjęciu decyzji zakupowej.

Dodaj recenzję lub opinię

Imię
Ocena
Tytuł
Opinia

TARCZA HAM ATE 24.0125-0106.1 AUDI 80 2.6 QUATTRO 92-94, 2.8 91-94 kupisz w:

Poniżej znajdują się promocyjne oferty na TARCZA HAM ATE 24.0125-0106.1 AUDI 80 2.6 QUATTRO 92-94, 2.8 91-94. Zobacz nasze propozycje, warunki ekspresowej dostawy oraz opinie o produkcie: