Brak danych
cechy Część nowa: Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z dociskiem sprzęgła Wersja: DTE, TG(F) Siła wyrzutu [N]: 30000 Średnica otworu centrującego [mm]: 470 Artykuł uzupełniający /...
Z przykrością informujemy, że w żadnym sklepie będącym w bazie nie znaleźliśmy powyższego produktu. Baza sklepów ciągle się rozwija, zapraszamy za kilka dni.
Sprzęgło używane w motoryzacji, łączy silnik ze skrzynią biegów, stosuje się w celu rozłączania przekładni i walu wyjściowego jednostki napędowej, co z kolei ma pozwolić na płynną zmianę przełożenia albo zatrzymanie pojazdu. Jego stosowanie jest wymuszone pośrednio przez charakterystykę silnika spalinowego. Ta wymaga bowiem użycia skrzyni biegów, która z kolei wymaga połączenia z silnikiem właśnie przez sprzęgło. Bez niego pojazd gasłoby na postoju, a zmiana przełożeń byłaby niemożliwa lub szczególnie zgubna dla całego układu napędowego.
Sprzęgła to szczególnie istotne części w układzie napędowym. Odpowiadają za przeniesienie choćby kilku tysięcy Nm momentu obrotowego. Kierunek obecny w rozwoju silników spalinowych sprawia nieprzerwane rozszerzanie sprawności, a co za tym idzie zwiększanie maksymalnych wartości momentu obrotowego. Stawia to coraz obszerniejsze oczekiwania dla sprzęgieł.
Sprzęgło ma wpływ na cały układ napędowy pojazdu i komfort jego użytkowników. Niesprawne nie tylko może uszkodzić skrzynię biegów,w dodatku może być przyczyna unieruchomienia całego pojazdu.
charakterystyczne objawy zużycia albo uszkodzenia sprzęgła to: „ślizganie sprzęgła" podczas przyspieszania objawiające się rozszerzaniem obrotów silnika bez rozszerzania prędkości pojazdu, szarpanie przy ruszaniu, zgrzyty i/lub trudności przy włączaniu biegów, nietypowe dźwięki zmieniające się przy operowaniu.